Honorarci sve moraju sami. Sami nalaze poslove, sami pregovaraju, sami određuju cenu, sami rade i – sami snose odgovornost. Nekada se u moru tih aktivnosti, koje nisu striktno naš posao, izgubimo, pa pristanemo na ponude koje nam baš i ne odgovaraju, kako u novčanom, tako i u pogledu poslovnog izazova. Profesionalci u svom poslu postajemo onda kada naučimo da kažemo NE. To čuveno NE, koje nam štedi ono najvrednije – vreme.

Danas sa vama delimo listu 3 NE, koja vam mogu olakšati vaš honorarni put:

1. NE onima koji NE plaćaju

Verovatno vam se do sada desilo da ste zadatak priveli kraju, da je klijent bio zadovoljan, da se činilo da je sve u redu, ali – vi i dalje čekate svoj honorar. Takvi klijenti očigledno ne znaju da cene usluge, i treba ih zameniti boljima. Da se ne lažemo, nikad nije lako reći zbogom klijentu, pa ni onome koji ne plaća. Odnos između klijenta i honorarca treba da se bazira na poverenju i pouzdanosti: ukoliko ste vi mogli da završite zadatak na vreme, tako da druga strana bude zadovoljna, normalno je da za to budete plaćeni. Ipak, pored svega toga, osećaj napuštanja klijenta koji ne plaća je oslobađajući.

Dakle, u nove pohode, sa onima koji to znaju da cene!

2. NE radu tokom vikenda i/ili noću

Svi smo mi nekad zatrpani poslom, i honorarci najbolje znaju šta znači rad vikendom i neprospavane noći. Tada se ne postavlja pitanja dana, sata: radiš dok ne završiš i to je u redu. Međutim, nije u redu ukoliko ovo postane navika, i očekivanje poslodavca ili klijenta. Nekada je jako teško pronaći pravi balans između života i posla, naročito ako ste honorarac. Nemojte se plašiti da odbijete nekog klijenta, ukoliko ste već zatrpani poslom i čeznete za odmorom. Niti ćete se vi osećati dobro radeći sa njim, niti će posao biti dobro urađen, samim tim, dobićete nezadovoljnog klijenta, a to nikako ne želite.

I ne zaboravite, ponedeljkom se sigurno nećete probuditi odmorni i spremni za rad ako ste vikend proveli radeći.

3. NE radu izvan svojih sposobnosti i kapaciteta

Kao što treba da znamo da odbijemo posao usled preopterećenosti i umora, isto tako treba da znamo da odbijemo nešto ako to nije u skladu sa našim sposobnostima i kapacitetima. Sasvim je u redu da nešto ne znamo. To priznanje, i klijentu, i sebi, motivisaće nas sa naučimo nove stvari i postanemo još bolji u onome što radimo.

Danas nije pametno u poslovnom svetu biti dobar u svemu, jer je prosto nemoguće. Danas je mnogo više na ceni biti specijalista u svojoj niši, pa je zato pametno ne ići van svojih okvira.

Mi smo ipak saglasni sa tim da izazove treba prihvatati, ali samo ako smo spremni da zaista preuzmemo rizik. Taj put nas često može naučiti novim stvarima i produbiti naše ekspertize.

 

Kakva su vaša iskustva? Ukoliko želite da ih podelite sa nama, pišite nam na:  kontakt@honorarci.rs

Važno nam je da sarađujemo i delimo iskustva međusobno, jer ko će bolje razumeti honorarce nego – honorarci?! Želimo vam puno sreće u radu, sa onima koji to znaju da cene.