Odavno je prevaziđeno mišljenje da je „završen posao“ uraditi lepo dizajniran sajt, koji je pri tome, dobro optimizovan i očekivati da se on KONSTANTNO nalazi na prvim pozicijama pretraživača. Istina je, da ma koliko ste novca uložili u svoj web projekat, to neće biti dovoljno da se on „drži“ visoko kotiran. Vremenom, počeće polako da „pada“ u pretrazi, i ukoliko ništa novo na sajtu ne budete radili, on će završiti na nekoj 25-oj strani Gugla, gde niko ne zalazi…

Zbog čega SAJTOVI PADAJU U PRETRAZI?

Jednostavno je – zato što vaša konkurencija VEĆ RADI optimizaciju, u smislu STALNOG OSVEŽAVANJA sajta pomoću NOVIH, ORIGINALNIH TEKSTOVA i AUTENTIČNIH FOTOGRAFIJA, a sve u skladu sa SEO principima.  

Naime, Google je jedna veoma „pametna mašina“, tako da je odavno „shvatio foru“ copy-paste, pa čak i onda kada stavite link na izvor – to neće biti dosta.

Ljudi su nakon copy-paste, prešli na copy-write, ali je pretraživač „ukapirao“ i ovo, pa stoga ne bi trebalo samo prepričavati neki sadržaj, a da isti ipak neodoljivo podseća na originalni tekst.

Gde je, onda, REŠENJE za SEO friendly tekstove? 

Iako većina misli da SEO krije neku ogromnu tajnu, ona se ipak svodi na nešto veoma jednostavno a to je – KVALITET SADRŽAJA.

Prosto, pravilo u životu je da KVALITET UVEK ISPLIVA NA POVRŠINU, ma u kom zapećku da se nalazi, on pronađe pravi put i probije se do vrha. Isti je slučaj i sa dobro odrađenim sadržajem sajta, portala, bloga, web shop-a… Naime, TEKST koji pruža čitaocima PRAVE INFORMACIJE, koje njima ZAISTA POMAŽU da saznaju odgovore na neka pitanja u vezi kojih imaju dilemu, ili da reše problem koji ih muči… – to su TEKSTOVI KOJE LJUDI ŽELE DA ČITAJU. Nije im potrebna gomila bespotrebnih rečenica koje ničemu PRAKTIČNOM ne služe.

Takve KVALITETNE TEKSTOVE, ljudi će lajkovati, šerovati dalje putem DRUŠTVENIH MREŽA, a sve to vodi ka tome da imate VELIK BROJ PREGLEDA STRANICA NA SAJTU, kao i POSETU KOJA SE IZ DANA U DAN UVEĆAVA.

U čemu je TRIK dobrog kotiranja?

Dobra posećenost je ta koja vas „baca“ na prvu stranu Gugla. TRIK JE najviše u tome da U KONTINUITETU pružate ADEKVATAN, VIRALAN SADRŽAJ posetiocima.

Tu na scenu stupaju COPYWRITER-i. Naime, poslovni ljudi su dovoljno opterećeni problemima oko vođenja svog osnovnog posla da bi još razmišljali i o pisanju i o samostalnom vođenju bloga. Kao što vidimo iz ovog teksta, VOĐENJE POSLOVNOG BLOGA JE POSTALA NEMINOVNOST U TRCI ZA POZICIONIRANJEM NA PRETRAŽIVAČIMA.

Tim putem, jedna firma je STALNO U KONTAKTU sa svojim kupcima ili korisnicima usluga. Uvek ih obaveštava ŠTA IMA NOVO, da li postoje AKCIJE, POPUSTI, SNIŽENJA i sl, te da li su u ponudi novi proizvodi, npr. Uz sve to, uvek je korisno pružiti i tzv. DODATNU VREDNOST tekstu i samom blogu, a to je recimo, neki kupon koji može da se iskoristi u određenom roku, ili možda besplatna knjiga u PDF formatu, koja bi predstavljala zbir iskustava ili saveta kako da ljudi pomognu sebi, vezano za problem ili dilemu koju imaju.

Zašto su COPYWRITER-i NEOPHODNI?

Na ovaj način, vaši kupci i klijenti stičnu TAČAN UTISAK da vi stalno BRINETE O NJIMA i njihovim potrebama, zahtevima i željama, odnosno, da ih uvek pratite i osluškujete, te tražite načine da im izađete u susret u okviru delatnosti kojom se bavite.

Na kraju, zaključila bih da je najefikasnije da SVAKO RADI ONO ŠTO NAJBOLJE UME, dakle, vi se posvetite vođenju svog biznisa, a copywriter-i su tu da ODRŽAVAJU STALNI KONTAKT sa vašim kupcima i korisnicima usluga, jer jedino tako USPEH NEĆE IZOSTATI.

Kada pogledate troškove i zaradu, sama matematika će vam kazati da ste UŠTEDELI VREME angažovanjem kopirajtera, dok ste na drugoj strani, svakako zaradili više, i to iz dva razloga:

Prvi razlog je – niste potrošili sate i sate pišući sami;

Drugi razlog je – copywriter-i su svoj posao PROFESIONALNO odradili, tako da zasluge za bolje poslovanje firme i podizanje prihoda, jednim malim delom, svakako pripadaju i njima.

Suzana Todorović

Suzana Todorović

SEO copywriter

Prapočeci bavljenja marketingom potiču iz davne i daleke 1997. godine, kada sam započela karijeru kao producent, odnosno, prodavac oglasnog prostora u časopisu “Novi Ortak”. Kasnije su usledile saradnje sa nekoliko marketinških agencija, gde sam bila angažovana na istim pozicijama.

Pisanje je moja velika ljubav i strast, a osnovna profesija postaje u septembru, 2015. godine, kada bivam angažovana kao honorarni saradnik portala NaVidiku.

Nakon toga, posvećujem se „solo karijeri“, odnosno, bavljenjem copywriting-om kao freelancer. Danas uspešno poslujem sa nizom firmi, trudeći se da konstantno širim mrežu poslovnih partnera. Saznajte više o meni na www.su-copy.rs ili me angažujte putem mog Honorarci profila.

Povratak na glavni sajt